Yrke; Städerska, Arbetsklädsel; Naken?


För några år sedan städade jag i en lägenhet inte så långt ifrån där jag bor nu. Det var en barnfamilj men båda föräldrarna mitt uppe i karriären som hade en förkärlek för espressokaffe och dyr müsli. Eftersom det var ett svartjobb kunde jag komma och gå som jag ville, vilket gjorde att jag var där på mina lediga dagar. 

Jag kom dit i samma veva som de skulle till jobbet och droppa ungarna på dagis. Det tog inte många gånger förrän jag kom på att köra städningen och sen dra in till stan och träffa en kompis. Jätte smidigt tyckte jag.
Enda nackdelen var att man blev så jävla varm när man städade. Jag kom därför på en strålande idé.
När familjen gått klädde jag av mig. Jag struttade runt i underkläder och dammsugade deras ekgolv och designermöbler. Extremt smart tyckte jag, tills den dagen familjens pappa (som detutom var en riktig snygging som var gift med en surkärring) glömt mobilen. Jag hörde inte honom komma in i köket pga. den höga musiken jag öste på.. så där stod jag och torkade köksbordet halvnaken. Det var minst sagt stelt nästa gång jag kom dit för att städa...


Egentligen var inte det speciellt pinsamt, inte för mig i alla fall. Det hade varit mer pinsamt om han tagit mig mitt uppe i min tvångstanke som jag inte kunde sluta med. Helt sjukt, men jag gick igång totalt på deras müsli. Den kostade multum och var proppad med nötter och torkad frukt. Jag drog därför på mig den sjuka tvångstanken att öta upp det varje gång. Jag vet, detta är helt sjukt...
Jag stack alltså ner mina händer i deras dyra jävla müsliburk och länsade den på nötter. De betalade mig en jävla skitlön så jag tyckte väl att det ingick. Uppriktigt sagt kunde jag inte sluta med det, för det var så förbannat gott.
Nu, såhär i efterhand, kan det ju uppfattas som aningen omoget beteende vilket gör mig ganska lättad att  jag nu är 5 år äldre (jag vet, inte mer... skadal!).
Så kläder på, för nu ska jag till Lund och städa - PÅKLÄDD.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hahahaha :)

2011-03-24 @ 07:50:42
URL: http://alim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0