Från scratch.

Söndag morgon började väl som lördag morgon... Förutom att jag fick slänga tre burkar hemkok för Frank tydligen spyr av curry. Det var inte hans grej så jag gjorde 7 burkar korvstroganoff med ris istället. 7 burkar mat hade kostat ca 80 kronor men när man kör hemkok på detta blev det; Korv - 5kr (ett halvt paket), tomatgegga - 4kr, lök - 0kr (för den fick jag av Franks pappa), matlagningsgrädde - 8.50kr och riset - 0kr (det har jag fått från min bror).
Med andra ord kostade det 17.50 för mig.. .. vilken ekonom man blivit!


Alla kan ju göra korvstroganoff, men va fan, såhär gick det till;

Fram med korv, tomat, lök och matlagningsgrädde.



Smälta smör och koka ris... än sålänge allt under kontroll.
Började steka löken och korven, men så tappade jag ett glas i golvet som gick i 57383 bitar. Därför brände jag löken och korven... men va fan, jag körde på i alla fall...
Täcka över brännskadan med tomargegga...
I med matlagningsgrädde och rör om. Körde ner lite peppar för att härda Frank också.




Sen öste jag ner riset, mixade allt lite och tjoff tjoff - 7 burkar mat!

Kommentarer
Postat av: nicci

du är duktig!!

2011-03-14 @ 18:33:16
Postat av: Sveinungolea

Very interesting and informative site! I am looking for information on the history of textile and resilient floor coverings. If anybody can help, please let me know. Thanks!

2011-09-06 @ 15:21:02
URL: http://sveinungolea.blogspoo.com
Postat av: Sveinungolea

Very interesting and informative site! I am looking for information on the history of textile and resilient floor coverings. If anybody can help, please let me know. Thanks!

2011-09-06 @ 15:21:12
URL: http://sveinungolea.blogspoo.com
Postat av: Sveinungolea

Very interesting and informative site! I am looking for information on the history of textile and resilient floor coverings. If anybody can help, please let me know. Thanks!

2011-09-06 @ 15:21:23
URL: http://sveinungolea.blogspoo.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0