Dog days are over.


Livet förändras hela tiden, det har gått fort på senaste.
Min mamma fyllde 50 i lördags. Det firades med afrikanska trummor över hela Slottstaden, italiensk meny, vin likt ett hav och extremt mycket ful-dans. Helt underbart med andra ord. Eftersom jag och Lina jobbade som servitriser blev det inte så mycket firande av min mamma som jag tänkt, men lagom tills att klockan passerat 12 kunde vi slänga av oss våra klackar och dansa över hela golvet.
Jag höll tal också, utan att veta att jag varken skulle göra det eller kunde. Jag drog till med att gråta också, för att krydda. Helt oväntat likaså när 75 gäster framför mig grät med mig. 



Dagarna runt detta har passerat, Frank växer och trotsar när det inte passar. För det mesta tycks inget passa vilket han visar med att lägga sig ner och gallskrika. Underbart skådespeleri! Men lika bra är han för det, världens bästa Franke!

Den sämsta och kanske största förändringen står mellan att jag förlorat ett av mina jobb och att jag förlorat en av mina största kärlekar jag haft. Jobbet klarar jag mig utan (eller nä, men jag har inget val..), det kommer nya, men att förlora kärlek gör mer ont. Det smärtar länge...
Pixie lever numera i ett annat land med människor som har mer tid, ÄNNU mer kärlek att ge och ett bra hem. När jag skaffade Pixie för över 2 år sedan var det aldrig tanken att jag skulle behöva leva utan henne. Men jag kan inte vara egoistisk utan måste se hur det verkligen ser ut och det är att jag varken har tid eller råd. Så det ända rätta var detta. Men det gör ändå ont, så jävla ont!


Kommentarer
Postat av: Emmelie

Vad tråkigt! Men du gör de ju för att du vet att hon får det bättre än du kan ge henne just nu! Så det är en stor uppoffring från din sida! Men jätte tråkigt :( o Frank ser ut å må fina fisken iaf!

2011-04-18 @ 21:16:46
URL: http://Www.sedorika.devote.se
Postat av: Emmelie

sv: ja men banan är väl så härligt att få överallt. Fett fläckar och kladdigt så där suprise när man gör någonting! Förstår inte alls vad du menar ;)

2011-04-19 @ 09:06:09
URL: http://www.sedorika.devote.se
Postat av: Dijana

:( trist, man gör vad man måste göra.

2011-04-19 @ 16:03:35
URL: http://littleoneinmyheart.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0